سرخط خبرها

تداوم آلودگی هوای مشهد | فردا بارش باران و برف را در خراسان رضوی خواهیم داشت (١۴ دی‌ماه ١۴٠١)

  • کد خبر: ۱۴۳۴۶۰
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
تداوم آلودگی هوای مشهد | فردا بارش باران و برف را در خراسان رضوی خواهیم داشت (١۴ دی‌ماه ١۴٠١)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوای مشهد، گفت: از فردا شاهد بارش باران و برف در بیشتر نقاط استان خواهیم بود که تا عصر جمعه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای ٧ درجه سردترین و سرخس با بیشینه دمای ١٨ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان گلمکان با ۴٣ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه امروز دمای هوای این کلان‌شهر در سردترین ساعات بین صفر تا یک درجه و در گرم‌ترین ساعات به ١۵ درجه می‌رسد، ادامه داد: امروز جو پایداری در استان برقرار است که سبب شده در شهر‌های بزرگ و صنعتی همچون شهر مشهد مقدس افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را داشته باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این شرایط تا فردا صبح در استان ادامه دارد، اما از روز پنجشنبه به‌تدریج از نواحی غربی سامانه ناپایدار جوی وارد استان خواهد شد که همراه با افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد است. گفتنی است بارش‌ها از نواحی غربی آغاز می‌شود و تا عصر جمعه بیشتر مناطق استان بارش باران فرا‌می‌گیرد. همچنین در ساعات شب بارش به‌صورت برف و باران است.

آهنگرزاده با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها در نواحی غربی و مرکزی استان رخ خواهد داد، تأکید کرد: در نواحی مستعد بارش به‌شکل برف همراه با کاهش میدان دید و مه‌گرفتگی است. برای فردا و روز جمعه کاهش دما را در استان پیش‌بینی می‌کنیم.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد کیفیت هوای این کلان‌شهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ١٠٠ و هم‌اکنون ١٠٢ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه‌های پایانه امام رضا‌(ع) و لشکر با عدد شاخص ١٣٢ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

در این شرایط احتمال بروز علائمی تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در بیماران قلبی و سالمندان زیاد است، بنابراین افراد خیلی حساس، کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->